Hoe kan het dat er altijd wind is op Bonaire?¿

Ik ben op Bonaire en er is altijd een LEKKER windje hoe kan dat¿?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Dat komt omdat het een eiland is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja 2 grote invloeden de zon brandt op het eiland de lucht warmt op en stijgt om dat op te vullen ontstaat wind uit zee . Dan op Bonaire nog de passaat wind ,dat is een bijna constante wind veroorzaakt door draaiing Vd aarde Op Bonaire dacht ik noord zuid daarom het noorden heeft daar dacht ik een wilde zee en het zuiden rustig met lagunes ,enz. Maar misschien anders om :) je moet als je wilt maar passaat Google Of boven winds en onder windse eilanden als het je interesse heeft Prettige vak daar !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit noemt men een passaat wind, Kreta heeft er ook "last" van.

De passaat is een zeer bestendige oostelijke wind die het hele jaar waait tussen de subtropische hogedrukgebieden en de intertropische convergentiezone met lage druk. Op noorderbreedte wordt deze NO-passaat genoemd en op zuiderbreedte ZO-passaat naar de meest voorkomende windrichting. De wind is het oppervlaktedeel van de Hadleycel en de passaatgordels beslaan een gebied aan weerszijden van de ITCZ tot een breedte van ongeveer 30º, waarbij de gordels tot hogere breedte komen aan de oostzijde van de oceanen. Onder meer in het noorden van de Indische Oceaan en de Zuid-Chinese Zee verdringt de moesson tijdens de zomer de passaat.