Kan wetenschappelijk gezien een een blank ras binnen 7000 jaar negeroide worden?

Onder welke omstandigheden dan ook. Alleen antwoord geven als je het kan onderbouwen.

(Er zijn al soortgelijke vragen geweest maar de antwoorden voldeden niet)

Bedankt voor je tijd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

7000 jaar is gezien de evolutie helemaal niets.
De mensachtige zijn ongeveer 5.000.000 jaar geleden ontstaan.
Omstandigheden waar deze mensen leefden, bepaalde voor een groot deel hoe ze er uit gingen zien.
Als wij als blanken rond de evenaar zouden gaan wonen, mischien zullen we dan na 100.000 jaar er bruin gaan uitzien.
Maar we zullen nooit negeroïde worden met al hun kenmerken.
Immers onze eigen afkomst blijft van invloed op onze genen.
We zijn dan bruine blanken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zou het wél kunnen dmv * mutatie* dus dat een plotselinge verandering in de genen enzo voor een verandering van een ras zou kunnen zorgen ,zodat blanken negers kunnen worden en negers blanken (is óók dan goed mogelijk),toch?

Andere antwoorden (3)

mwa; in theorie wel. Als alle blanken op een stel na omkomt, en het stel wat overblijft een mutatie heeft welke hun zwart maakt. Puur op natuurlijke selectie zijn 200 generaties weinig om huidskleur comleet om te zetten, tenzij alle blanken die geen mutatie hebben, allemaal sterven aan huidkanker voor de leeftijd waarop je kinderen kan krijgen (Waarbij je effectief weer in de eerste situatie zit).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en nee.

Over het algemeen zullen eigenschappen eerder mengen in zo'n tijdsbestek dan veranderen. Overigens heeft de tijd er niet zoveel mee te maken, maar meer of mensen van verschillende continetenten mengen met elkaar in plaats van in gescheiden groepen te leven. Dat zie je op grote schaal nu ook al gebeuren.

Men denkt nu bijvoorbeeld ook al veel genuanceerder over het onstaan van de huidige mensensoort (homo sapiens). In plaats van dat andere mensen soorten opeens zijn verdwenen denken wetenschappers nu dat ze vermengd zijn. En in dat geval ging het nog over eigenlijk andere soorten. Bij rassen zijn er specifieke uiterlijke kenmerken en die zullen steeds meer mengen.

Ik denk niet dat selectiedruk in dit tijdsbestek en bij mensen in het algemeen nog van toepassing is om te spreken over evolutie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een beetje wat je onder een 'ras' verstaat.
Wetenschappelijk gezien bestaan er helemaal geen menselijke 'rassen' omdat het verschil tussen het ene menselijke 'ras' en het andere genetisch gezien heel erg klein is. Binnen een 'ras' zijn de verschillen groter dan tussen een exemplaar van het ene tov het andere 'ras'
Het verschil tussen de ene soort koe of hond is veeeel groter dan de verschillen binnen de menselijke diversiteit.
Maar als je iemand met een donkere huidskleur en iemand met een lichte huidskleur als een verschillend 'ras' wilt zien dan kunnen de kenmerken van het ene ras al binnen een paar generaties volledig worden overschreven door het andere. Dat geeft al aan hoe oppervlakkig deze verschillen zijn.
Als iemand met een donkere huidskleur (of negroide uiterlijk zoals je zelf zegt) kinderen krijgt met een volledig blank/blonde partner dan is de helft van de kenmerken al 'weg'.
Dus na 5 generaties (als er steeds een partner van het 'andere ras' wordt gekozen) is er nog maar 3% van de oorspronkelijke eigenschappen over. Dat is dus binnen zo'n 150jaar.
Maar dit is allemaal 'gerommel in de marge' omdat zoals gezegd de 'ras' verschillen voor het overgrote deel alleen uiterlijk zijn en en genetisch gezien dus heel weinig te betekenen hebben.