In alle zeeën komen rivieren uit en die nemen altijd een klein beetje zout mee uit de bodems die ze passeren. Op zee verdampt altijd water maar het zout blijft achter en zo worden alle zeeën op den duur zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, ze zijn niet allemaal even zout, maar ze zijn allemaal zout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. De definitie van zee, is een grote hoeveelheid zout water die in verbinding staat met een andere zee of oceaan, welke ook zee genoemd mag worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, alle grote zeeen en oceanen zijn hebben zout water. Dat komt omdat ze allemaal in verbinding staan met elkaar.

Vroeger, voor de ijstijd, was de Zwarte Zee een zoetwaterzee omdat het een binnenzee was. Na de ijstijd is de verbinding tussen de Middellandse Zee en de Zwarte zee hersteld en werd de Zwarte Zee steeds zouter.

Ook nu heb je nog wat binnenzeeen,die zoet water hebben
Goed beschouwd zijn het grote meren.
Bij Brazilie heb je in de Atlantische oceaan een zoetwaterzee, daar mondt de grote rivier de (zoete) Amazone in uit. De monding is wel 320 km breed!
Zie:
http://www.11655.09jn.thinkquest.nl/01zoeteenzoutezee%EBn.html

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Zee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je een zee is zout een meer revier enz. Zijn zoet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle zeeën zijn zout.
Maar ze zijn niet allemaal even zout.
De Middellandse Zee is merkbaar zouter dan de Noordzee
De Rode Zee is heel zout.
Gesloten zeeën : De Kaspische Zee is brak , maar niet zo zout dan de open zee
De Dode Zee is heel zout en bijna zo zout dan een paar afgesloten zeemeanders in Djibouti.
De Zwarte Zee is dubbel gelaagd : boven minder zout
onder zeer zout.
De Atlantische Oceaan is uitsluitend zoet juist bij het uitstromen van de Amazone , maar 40 km diep is het water reeds zout.
De Noordelijke ijszee is minder zout door het smeltwater van het ijs.