Bestaan er landen waar het nooit winter wordt?

Dus waar het nooit sneeuwt of koud is ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.4K

Het beste antwoord

De eerste vraag.
Onder winter wordt verstaan een van de seizoenen in de gematigde en polaire streken.
Deze definitie houdt dus in dat alle landen buiten deze streken geen winter hebben, met name dus de landen rond de evenaar.
De tweede vraag.
De vraag over de kou is niet te beantwoorden, want wat versta je onder kou. Of bedoel je misschien een temperatuur onder nul graden?
Nou in dat geval geldt voor dezelfde landen rond de evenaar dat het daar niet vriest. Maar soms kan het over de nacht behoorlijk afkoelen. In Hawaii zakt de temperatuur zo maar 10 gr. Verder moet je wel rekening houden op welke hoogte je bevindt in een bepaald land. Op de 3 km hoge vulkaan Halealakala op Maui (Hawaii) kan het 's nachts vriezen en twee jaar geleden stuurde mijn zoon mij een foto dat er een dag sneeuw lag op de top.

Hopelijk is hiermee je algemeen gestelde vraag enigszins beantwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja denk maar aan de landen die op of rond de evenaar liggen zoals kenia, hawaii, indonesië, enzovoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indonesie? Wel eens in Sumatra geweest? Daar heb je best koude nachten en een trui of vest is zeer wenselijk. Okay sneeuw valt er niet, maar koud kan het er wel degelijk zijn. Mijn beste vriendin komt er vandaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bergen wel hoor, Tanzania is toch een warm land, maar op de Kilimanjaro is zelfs een gletsjer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Kibo_summit_of_Mt_Kilimanjaro_001.JPG
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat over winter en zomer, de dag en nacht verschilt altijd in temperatuur. Op bergen is het ook altijd kouder, een stelregel is voor elke 100 m omhoog daalt de temperatuur 1 graad celsius.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat op Maui (Hawaii) seizoenwisselingen plaatsvinden. In de zomer is de gemiddelde temperatuur rond de 35 gr en in de winter 28 gr. Op de 3 km hoge vulkaan Haleakala lag twee jaar geleden voor een dag sneeuw.
Je antwoord is goed bedoeld maar niet precies genoeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik dus te zeggen, op normaal niveau (zeeniveau) heb je dan dus geen sneeuw. 3km omhoog is 30 graden Celsius eraf en dan kom je wel eens onder het vriespunt. Zomer en winter is in sommige landen alleen een kalender kwestie en iets minder heet in de wintermaanden.
Ja hoor. Hoe dichter bij de evenaar, hoe minder koud het wordt, all year round. Natuurlijk zijn er wel seizoenen, maar hoe dichter bij de evenaar, hoe minder koud die worden. Het verschil ligt dan vooral in het feit dat het vaak regent (moesson).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals wij vier seizoenen kennen zijn er gebieden (niet alle) , tussen de twee keerkringen die maar twee seizoenen kennen: nat seizoen en droog seizoen. Het nat seizoen is overigens nog warmere dan het droge.
Maar niet overal aan de evenaar zijn de twee,seizoenen uitgesproken aanwezig.
En er zijn nog plaatselijke seizoenen (evenaarsgebergte ( Kilamandjaro bv.), Oost-India , Moessongebieden) , die nogal plaatselijk kunnen variëren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, in een land als Maleisie (tropisch, dus dicht bij de evenaar, zie vorige antwoorden) wordt het nooit kouder dan 23 graden, ook 's nachts niet. Een enkele berg misschien uitgezonderd. Bovendien gaat de zon het hele jaar rond 6 uur op en rond 18 uur onder. De enige afwisseling zit in de hoeveelheid neerslag. Saai hoor. Geen mij maar de seizoenen zoals we die in Nederland kennen, van zonnebakken tot schaatsen.
Moet je je eens voorstellen dat je voordat er elektriciteit en koelkasten waren je daar nooit eens iets lekker kouds kon eten of drinken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Geen = Geef
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij in Timboektoe is het bijna iederen dag mooi weer en het sneeuwt daar nooit