Wat is het langste gebouw van Nederland?

Toegevoegd na 6 minuten:
De vraag betreft niet het hoogste gebouw maar het langste gebouw!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Kimath
12 jaar geleden
langste of hoogste?

Het beste antwoord

Het langste gebouw van Nederland is 560 meter en staat in Rotterdam "de chinese muur"
Maar Humanitas wil een gebouw gaan maken van 800 meter ook in Rotterdam.

Toegevoegd na 14 minuten:
Vergissing na wat speurwerk het volgende gevonden voor je.
The wall langs de A2 bij Utrecht 800 meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De Westerscheldetunnel is een tunnel van 6,6 kilometer lang. Want óók een tunnel is een bouwsel.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Musa;

Het langste gebouw in Nederland wordt straks 'de Stentor' in Zwolle met een lengte van 600 meter. Maar in Rotterdam wordt ook al gesproken over een gebouw van 800 meter lengte. De huidige recordhouder heb ik neit kunnen vinden, maar ik denk dat het stationsgebouw van Schiphol aardig zal scoren. En als het om bouwwerken in de ruimste zin van het woord gaat denk ik dat de Afsluitdijk een heel eind komt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een flinkerd: de bloemenveiling in Aalsmeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las ooit dat aan de langste laan van Nederland tevens het langste gebouw staat met de naam :

Flatgebouw Laan van Meerdervoort 8,5 km lang. (Bijnaam: De Chinese Muur)

Groet:Zoekertje

(Bron:Wikipedia.nl)