hebben voetbal en aardijkskunde iets met elkaar te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan wat je onder "iets" verstaat. Want als je het zo zegt kan ik geen twee dingen bedenken die niets met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je er mee?

Antwoorden (10)

Nee, voetbal en aardrijkskunde hebben totaal niets met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft voetbal dan wel met aardrijkskunde te maken ?
Nee, in mijn ogen hebben deze twee zaken ook niets met elkaar te maken. Het enige wat ik me kan bedenken, is dat een land meerdere voetbalclubs heeft die over verschillende dorpen en steden verspreid liggen xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een + om de niet onderbouwde min op te heffen.. pff minkukels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah joh, ik trek me daar niets van aan. Als ze het zelf beter weten, zouden ze wel een reactie posten en dat doen ze niet.
Zowel de aarde als een voetbal zijn min of meer rond.
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Leuke vondst :)
Voetbal staat tot Aardrijkskunde

zoals

Midgetgolf staat tot Scheikunde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, men heeft al het verschil tussen OK, EK en WK.
Men gebruikt aardrijkskunde om bv te bepalen dat Australie niet mee MAG doen in de EK.
(wel als oefenpartij)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetbalclubs met veel poen gebruiken voor de analyse van hun wedstrijden systemen die gebaseerd zijn op geografische informatie systemen. Ze kunnen op het scherm de positie van de spelers projecteren aan de hand van gedetailleerde locatie-informatie en bekijken wat fout ging en wat beter moet aan de hand van allerlei ruimtelijke analyses.

Verder zou je, als je iets met geografie en voetbal moet uitzoeken, een mooi wereldkaartje kunnen maken van het percentage van de bevolking van een land dat voetbalt, en zo bekijken wat de verschillen in populariteit van voetbal zijn, geografisch gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voetballers die een uitwedstrijd spelen willen toch op z'n minst weten waar ze naar toe moeten. OK zij gaan ws met een spelersbus mar de supporters gaan zelf. Vervelend als je denkt dat Maastricht in Friesland ligt.
Ook bij internationale wedstrijden is het wel prettig om te weten waar het land ligt waar je heen moet.
Ja dus, Voetbal en aardrijkskunde hebben wel met elkaar te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dat je als speler niet een zwembroekje in je koffer stopt als je in april een wedstrijd in Grozny (Rusland) moet spelen bijvoorbeeld :)
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik nou...:)
Misschien kun je het linken met topografie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
b
Misschien kan het voor devote voetbalkenners een hulp zijn om de landen van Europa te leren kennen.
Maar er zitten veel addertjes onder het gras.
-UK is in de voetbalwereld verdeeld in 4 (soms 6)verschillende landen: bv Schotland
-Er is nog een voetballand dat niet volledig onafhankelijk is : Far Oer
-Niet alle Europese landen hebben een officieel voetbalteam: bv. Vaticaanstad (denk ik toch)
-Sommige Europese voetballanden zijn niet per definitie Europees :- De continentoverstijgende : Rusland , Spanje , Turkije , Kazachstan ,Frankrijk en mogelijk zelfs Nederland.
-Andere liggen niet in Europa :Israël
- Nog andere liggen in zo’n twijfelgebied :Armenië , Georgië en Azerbaidzjan
-Nog andere landen zijn nog niet toegetreden tot de voetbalbond :bv. Kosovo
-Nog andere Europese landen zijn niet door iedereen erkend : bv. Seborga, Noord-Cyprus , Transdnestrië

Dezelfde indeling inconsequenties zijn er in andere werelddelen.
Conclusie : Ik zou de voetbalkalender alleen maar gebruiken als geheugensteuntje indien ge al heel ver gevorderd zijt in politieke aardrijkskunde.
Het omgekeerde hoeft niet per sé.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aardijkskunde? Is de aarde geijkt? Vertel!