Nee Engeland zelf is geen eiland, maar Engeland is wel onderdeel van het eiland met de naam Groot Brittannië.
Ook Wales en Schotland liggen op dat eiland.

Toegevoegd na 4 minuten:
UK is overigens wat anders dan Engeland, zoals je wel in je vraag suggereert. UK staat voor United Kingdom oftewel Verenigd Koninkrijk, dat weer bestaat uit Groot Brittannië en Noord-Ierland.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus samengevat: Engeland is geen eiland, de UK is dat wel.

Toegevoegd na 3 uur:
Correctie op mijn reactie hiervoor: zoals roqui terecht opmerkt is de UK ook geen eiland, het bestaat immers uit twee onderdelen en dan noem je het geen eiland.
Dus zowel Engeland als de UK zijn geen eilanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spreekt jezelf tegen. Het VK bestaat uit GB en Noord Ierland welke elk op een ander eiland liggen. Het VK is dus geen eiland. GB wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk, ik vergis me voor wat betreft de UK. De vraagsteller heeft het over Engeland en de UK, dat zijn beiden geen eilanden. Groot Brittannië daarentegen wel, maar dat vroeg de vraagsteller niet.
Er zit om heel UK water dus JA
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo bekeken zijn dus alle werelddelen eilanden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja alle werelddelen wel maar dat was de vraag niet. Ging specifiek om engeland / uk. Ik snap die minnen dus ook niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij geen minnetje, wel een opmerking: de UK bestaat uit Noord Ierland en Groot Britannie. Die laatste is een eiland, terwijl Noord Ierland samen met Ierland een eiland vormt. De UK bestaat dus uit een echt eiland en een stuk land dat onderdeel is van een eiland. Ik vraag me dus af of je dan de UK wel een eiland mag noemen.
Het eiland Groot-Brittannië omvat:

1. Engeland in het zuiden (50.714.000 inwoners);
2. Schotland in het noorden (5.108.000 inwoners);
3. Wales in het westen (2.977.000 inwoners);

het noordoostelijk deel van het Ierse eiland vormt:

4. Noord-Ierland (1.733.000 inwoners).

Ik weet niet anders dan wanneer er zich rondom een land alleen water bevind, je dan spreekt van een eiland

Toegevoegd na 8 minuten:
maar Engeland alleen is dus geen eiland