Gebiedsontwikkeling is een ruimtelijke ordeningsterm voor de ontwikkeling van een afgebakend gebied in al haar facetten, gericht op het op een lijn brengen van publieke, private en particuliere belangen die bestuurlijke en sectorale grenzen doorsnijden, waarbij overheden samenwerken met maatschappelijke partners en risicodragend participeren[1]. Gebiedsontwikkeling is een vorm van publiek-private samenwerking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebiedsontwikkeling wordt meestal uitgevoerd door projectontwikkelaars.
die nemen weer onderaannemers in dienst, die vervolgens kantoren, winkels en/ of huizen gaan bouwen in het betreffende gebied.