een zandkorrel is een klein stuk van een steen, het is dus even hard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt aan het type steen natuurlijk.

Een stuk steen van graniet is natuurlijk veel sterker dan een zandkorrel op het strand.

Als de steen van dezelfde type zandkorrel is gemaakt hoe zou je dat kunnen omschrijven met hardheid?

Als je een korreltje zand gooit is dat minder hard dan een hele steen gemaakt van dat zand.

Als je van zand smelt en er bijv. glas van maakt dan kan dat breken als je het gooit. Een zondkorreltje zal niet breken als je het gooit.

Maar als je een zandkorreltje vermaalt naar poeder of als je korreltje van een steen vermaalt naar poeder is dat weer even hard.

Daarnaast zijn er zoveel type stenen dat je deze vraag eigenlijk niet kan beantwoorden.