wat is homogenisering binnen een cultuur?

ben een samenvatting voor aardrijkskunde aan het maken, duss...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Dat de cultuur steeds meer hetzelfde wordt. Of dat er steeds minder verschillen binnen een cultuur ontstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meer hetzelfde worden, bijvoorbeeld van een samenleving.

In de loop van de 19e eeuw leidt de toenemende participatie in een soort overall Nederlandse cultuur tot een afbraak van plaatselijke en regionale culturen.

Dit heeft in de 20e eeuw tot culturele homogenisering geleid. Het standaard nederlands verdringt gedeeltelijk de dialecten en andere landstalen en de mondeling overgeleverde cultuur van volksverhalen gewoonten en feesten wordt minder belangrijk of verdwijnt zelfs geheel waarbij nationale lectuur en literatuur steeds belangrijker worden.