nee, was laatst nog op tv. De stad is inmiddels helemaal overwoekerd door de natuur.

http://nederlands.tochernobyl.com/pripyat.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pripyat is een rivier en plaats in Oekraine Wit-Rusland, dus ik denk wel dat er mensen wonen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kumari was me net voor, ik was daar niet van op de hoogte, dat die stad verwoest is....

Toegevoegd na 2 minuten:
overwoekerd i.p.v. verwoest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wonen nog mensen in Pripyat , maar de meeste zijn weg .
Men heeft bovendien een gebied van bijna de oppervlakte van Nederland omgetovert tot een 'jawel' ecologisch reservaat. Het ganse zuiden van Wit-Rusland was nog meer besmet dan de Chernobyl omgeving (door wind)
Die streek is nu vrijwel onbewoond ...en de natuur mag daar volledig zijn gang gaan.
Het 'immorele' van de zaak is dat veel Witrussen dit als 'heel' rijk jachtgebied zien en heel veel geschoten wild komt op de illigale markt terecht , hoewel het strikt verboden is door de overheid.

Toegevoegd na 25 minuten:
Highway to Pripyat

Toegevoegd na 34 minuten:
Pripyat zou leeg zijn , maar de omgeving is nog beperkt bewoond . Men heeft daar zones ingesteld.