Tsunami aardbeving en meltdown
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

"Japan ligt in een geologisch zeer onstabiel gebied, 10% van de alle actieve vulkanen ter wereld liggen in Japan. Jaarlijks worden er meer dan 1500 aardbevingen opgemeten, bevingen van 4 tot 6 op de schaal van Richter zijn niet ongewoon. Af en toe zijn er ook grote, catastrofale aardbevingen, de bekendste in de 20e eeuw was waarschijnlijk de Kanto-aardbeving in 1923, waarin 130.000 mensen om het leven kwamen. Onderzeese aardbevingen zorgen voor het gevaar van vloedgolven of tsunami's op de lange kustlijnen van Japan. Ook wordt Japan regelmatig getroffen door orkanen, die de archipel bereiken via de Grote Oceaan."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geografie_van_Japan

"In 1995 vond de Grote Hanshin-aardbeving plaats bij de stad Kobe: de beving richtte grote schade aan en kostte aan 6.433 mensen het leven."
"Op 11 maart 2011 werd Japan getroffen door een aardbeving met een kracht van 9 op de schaal van Richter. Dit was de zwaarste aardbeving in 140 jaar, na die aardbeving volgde een grote tsunami."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Japan

Maar er zijn er meer geweest, zowel aardbevingen als de gevolgen ervan, tsunami's bijvoorbeeld.