Sunbelt zie mapje boven.
Snowbelt = Blauwe Staten mapje hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat meisje op je pf is knap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi! Dit kaartje geeft het goed weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Snowbelt is een gebied dat in de Verenigde Staten ligt, rond de grote meren (In het Noordoosten). In dit gebied is zware sneeuwval niet ongebruikelijk, vandaar de naam. Meteorologisch is dit te verklaren doordat koude arctische lucht uit Canada 's winters over de Grote Meren strijkt en in contact komt met warmere vochtige lucht boven de meren. Deze vochtige lucht wordt meegenomen maar wordt al snel te koud om waterdamp vast te houden, wat neerslag in de vorm van sneeuw veroorzaakt.

De Snowbelt valt grotendeels samen met de oudste industriële centra van de Verenigde Staten in o.a. Ohio(Cleveland) en Michigan(Detroit, Flint). Uit het Snowbelt gebied vertrokken eind jaren '60 veel mensen richting de Sunbelt in het zuiden. Hier was namelijk nieuwe industrie wat veel mensen aantrok, en het klimaat was er beter. De Snowbelt kende hierdoor stagnatie: veel bedrijven sloten de deuren en steden als Cleveland kampen met leegloop, leegstand en een dalend inwonertal. De Snowbelt wordt door de neergang in de zware industrie die leegstaande fabrieken en verroeste machines veroorzaakt, ook wel de Rust Belt (roestgordel) genoemd.

De Sunbelt is een gebied dat in het zuid/zuidwesten van de Verenigde Staten ligt. In de jaren '60 vestigden zich veel mensen in de Sunbelt. Ook veel bedrijven die in de lichte industrie en de dienstsector zaten, vestigden zich in de Sunbelt. Dit soort bedrijven gebruikten weinig tot geen grondstoffen, dus konden ze zich overal vestigen.
Sunbelt is eigenlijk de onderste helft van de VS.