Door welke CO2 uitstoot is de ijstijd eigenlijk gesmolten?

Veel mensen lijken te zeggen dat het smelten van de ijskappen komt door ons, de mens, dan wel door het verbranden van fossiele brandstoffen. Maar hoe verklaart iemand dan het smelten van de ijstijd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Wat dacht je van het toenemen van de fauna?
Beesten ademen CO2 uit, hoe meer Beesten hoe meer co2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel mensen geven de schuld aan de CO2. Maar het CO2 percentage in de lucht is maar 0,054%, en van alle broeikasgassen is 95% waterdamp. De grote smeltbron is de zon. Die zorgde ervoor dat het ijs smolt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger toen de aarde nog actiever was dan die nu is waren er vaker vulkaanuitbarstingen dan hedendaags. 1 vulkaanuitbarsting levert al meer uitstoot dan wij produceren in een jaar ofzo. Ook doordat de afstand van de maan variabel is word het warmer en kouder per jaargetij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het smelten van het ijs na de ijstijd , heeft niet veel met CO2 uitstoot te maken.
Dat is het gevolg van de askanteling van de Aarde , die in cycli groter kan zijn of kleiner.
Heeft ook te maken met de tolbeweging van de aardas.
Het is wel zo dat grote geologische tijdperken (waarin meerdere ijstijden) ... veel te maken hebben met CO² en Zuurstof . Voorbeeldje : Tijdens het Carboon waren er heel veel planten ...die zuurstof afgeven. Op een lange termijn heeft dat gezorgd voor lagere temperaturen ...door het teveel aan zuurstof zuurstof is het omgekeerde van een broeikasgas).
Na de Siberische Trappen(supervulcanisme) kwam er zoveel zwavel en koolstof in de atmosfeer dat de temperatuur op Aarde met 10 graden steeg.(einde Perm 225 miljoen jaar geleden) , dat zorgde voor het afsterven van 95% van het leven.