Carbon is koolstof, steenkool bestaat ook uit koolstof.
Ook is carbon letterlijk vertaald steenkool.

Europa was die tijd bedekt met moerassen, dode plantenresten bleven goed bewaard onder deze moerassen, zelfs tot nu, ze zijn nu veranderd in steenkool. De grootste steenkoolvoorraden in Europa zijn in de Carboonperiode beginnen.

Toegevoegd na 9 minuten:
*begonnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat wat wij nu als steenkool uit de grond kunnen halen, restanten zijn van planten die in het Carboon groeiden. Er was toen een weelderige plantengroei, die door de tijd heen samengedrukt is tot het uiteindelijk werd wat wij nu als steenkool kennen.