Waar ligt de Duitse stad Hoffenheim?

Er is een Duitse Bundesliga voetbalclub die Hoffenheim heet. In Wikipedia staat, dat de club komt uit een stad uit de deelstaat Baden Württemberg. Ik heb er een paar kaartenmappen bij gehad. Het vreemde is, dat deze plaats niet in de indexen staat vermeld. Ra ra hoe kan dat? Hoffenheim zal toch geen gehucht zijn?

12 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nooit van Google-maps gehoord?

Antwoorden (4)

Dat ligt in het noorden, in de deelstaat Baden-Württemberg.

Toegevoegd na 53 seconden:
noorden = zuiden

Toegevoegd na 6 minuten:
Vanwaar die minnen? Het is de harde waarheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoffenheim is een plaats in de Duitse gemeente Sinsheim, deelstaat Baden-Württemberg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan je goed zien waar het precies ligt: http://www.maplandia.com/germany/baden-wurttemberg/karlsruhe/rhein-neckar-kreis/hoffenheim/
Het is een stadsdeel van Sinsheim, beroemd geworden door de Bundesliga.

Toegevoegd na 16 minuten:
Graag wil ik de negatieve beoordelingen van mijn antwoord toegelicht zien!
Amadea
12 jaar geleden
Hoffenheim is een voorstad van de stad Sinsheim in de regio Rijn-Neckar in Baden-Württemberg. Hoffenheim kreeg in Duitsland landelijke bekendheid door de snelle opkomst van TSG 1899 Hoffenheim naar de eerste Bundesliga in 2008. Hoffenheim had op 31 december 2008 3.263 inwoners.

Op googlemaps vind je de plaats hier: http://maps.google.de/maps?ll=49.272222,8.844444&spn=0.1,0.1&t=h&q=49.272222,8.844444