welk land ligt precies op het midden van de aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mag het midden van de aarde zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het noordelijkste punt van Zuid-Afrika ligt dichter bij de evenaar dan het zuidelijkste punt van Israël.
rose
13 jaar geleden
Je vraag is dus eigenlijk 'welke landen liggen op de evenaar?'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Feitelijk alle landen.

Antwoorden (9)

Nederland. Bewijs:
Welke richting je opgaat, je bent na één rondje om de aarde weer terug waar je was.
13 jaar geleden
De vraag moet duidelijker zijn want wat bedoel je met het midden van een volledig rond object?
Bedoel je de noord- of zuidpool of bedoel je op de evenaar het midden?? Er is geen midden van de aarde.
Je zou het ook anders kunnen bekijken: Alles ligt in het midden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de beperkte info die je bij de vraag geeft, zal je met 't onderstaande toch wel 'iets' kunnen....

English Midlands
Midlands, South Carolina, United States
Midlands (Tasmania), Australia
Midlands (Zimbabwe)
Mittelland, Switzerland, see Swiss plateau
Midlands Region, Ireland
Natal Midlands, South Africa, see KwaZulu-Natal Midlands
Scottish Midlands, see Central Belt and Central Lowlands
Vidzeme, Latvia
Midlands, Mauritius
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen midden op de aarde, want die is rond.

Toegevoegd na 3 minuten:
En bedoel je de evenaar, dan liggen de volgende landen op de evenaar:
Het aardoppervlak bestaat rond de evenaar voor een groot deel uit oceaan. De volgende landen worden door de evenaar doorsneden:

Sao Tomé
Gabon
Congo-Brazzaville
Congo-Kinshasa
Oeganda
Kenia
Somalië
Indonesië
Pini
Sumatra
Lingga
Borneo - Kalimantan
Celebes (Sulawesi)
Halmahera
Maldiven
Ecuador
Galápagoseilanden
Isabela
Colombia
Brazilië
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ecuador is vernoemd naar de evenaar , maar er zijn natuurlijk veel landen die aan de evenaar liggen.
Op het midden van de Aarde waar de evenaar en de Greenwich lijn mekaar snijden ligt alleen de Atlantische Oceaan. ....het zwarte oliestaatje Sao Tomé ligt er het dichtst bij
Langs de andere kant van de wereld ligt een Amerkaans (het heel mooie maar quasi onbewoond eilandje) Baker het dichtst bij de anti-Greenwich lijn (datum grens).
Ook een paar Kiribati atollen liggen er dicht bij (maar het zijn die eilandjes die dreigen te verdwijnen door het stijgen van de zeespiegel) Volgende eeuw zullen ze allicht niet halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De aarde heeft een bolvorm. Het midden ligt dus onder de grond, ruw afgerond een kleine 13.000 kilometer onder de oppervlakte. Daar is het erg warm en er is nog nooit iemand geweest. (behalve In het boek van Jules Verne "Naar het middelpunt der aarde".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gast35342, vergeet al die interessante antwoorden, het is gewoon Ecuador.
Veel plezier in Israël!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk land ligt exact in het midden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is geen echt midden van de aarde
er zijn wel religieuze middelpunten
bijvoorbeeld: mekka voor de islam en jeruzalem voor joden en christenen