Wat gebeurde er in 1990 waardoor er op de wereld landen bijkwamen?

http://hdr.undp.org/external/gapminder/2003/hdi_trends.html

kijk ook even op deze website bij nummer 3, daar komen er een aantal landen bij, maar waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In 1989 viel het IJzeren Gordijn, waarmee het einde van de Koude Oorlog een feit was. Doordat de Sovjet Unie uit elkaar viel, kwamen er ineens heel veel landen bij, zoals oekraine, Wit Rusland, Turkmenistan, Oesbekistan enz. enz. Hetzelfde geldt voor voormalig Joegoslavie, dat bestond uit landjes als Moldavie, Kroatie, Servie, Slovenie en Bosnie. Die landen werden zelfstandig en daarmee nam het aantal landen op de wereld nog meer toe.