hoeveel kuub grond gaat er in een berg van 2 kilometer hoogte?

Er zijn ideeen om een kunstmatige berg van 2 km hoogte in Nederland aan te leggen. Ben ook benieuwd Hoeveel cm je van de rest van Nederland moet afgraven om die berg te kunnen maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit curiositeit: wie loopt er met die ideeën rond?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was gisteren ondetwerp in jeugdjournaal, weet geen naam meer helaas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2878880/2011/08/31/Die-Nederlandse-berg-van-twee-kilometer-komt-er.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De berg zou niet massief worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mensen ik wil alleen helpen met deze vraag de berg zou 5 hectare vanaf het middelpunt zijn dus 500 meter

Het beste antwoord

het antwoord wat jij wil horen is: 77 miljard kubieke meter zand.
Hoeveel cm je moet afgraven weet ik niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oppervlakte van nederland is 41.528km^2 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_oppervlakte)
Dat is 41.528.000.000 vierkante meter.
77 miljard kubieke meter meter zand is 77.000.000.000 kubieke meter, delen door 41.528.000.000 vierkante meter: Zou neerkomen op 1.8 meter. Bijna 2 meter dus ...
(Lijkt me veel, maar ik zie vooralsnog geen rekenfaut)
Kunnen we beter de noordzee uitgraven: 575km^2 = 575000000000m^2: toch ook nog 13cm Kortom: een onhaalbaar project. Technisch misschien denkbaar, maar verder onzinnig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De berg wordt niet massief, dus dat scheelt nogal veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@andriek beste antwoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
houd de nederlanse bagger bodem zoiets wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord is gewoon goed hoor? Wie geeft hier nou weer een min voor. Of het haalbaar is of niet was niet de vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fixutmaris: ja, want ook onder de bagger zit een vaste laag.

Andere antwoorden (1)

Is afhankelijk hoe stijl de berg wordt.
Stel de helling is 45 graden, dan is de afstand vanaf het middelpunt van de berg, naar de uiterste buitenkant, net zo ver als de berg hoog is, dus 2 km.
maar dus ook 2 km. naar de andere kant, of eigenlijk naar alle kanten, maar laten we de voet even vierkant houden voor het gemak, dan is de voet 4 x 4 km2. = 16 km2 dat maal de gemiddelde hoogte van 1 km kom je uit op16 km3
De berg zal wel minder stijl worden, dus hou het even op 20 a 25 km3.