In den beginne was er het woord en toen was er de wereld... (zie bijbel)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ff googlen en je weet het

Toegevoegd op 26-05-2009 18:36:13
Het zal voor altijd een raadsel blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zijn grondvesten. Je kan ook de oerknal zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar zijn verschillende meningen over.
er zijn wel feiten bekend van de oerknal, hij heeft waarschijnlijk plaats gevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een samenklontering van het stof wat een beetje rond dwarrelde in het niets
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Dus eerst was er niets en dat is ook nog ontploft? "

Er zijn maar 2 smaken: evolutietheorie en schepping.

De meeste mensen geloven in de evolutietheorie, omdat ze het alternatief niet willen. Immers, als het een schepping is, dan is er ook een Schepper en dan heeft dat consequenties.

Het is trouwens ook veel gemakkelijker om te geloven dat de aarde en het heelal geschapen zijn door een Intelligent Wezen.

Einstein zei het al tegen zijn leerlingen: Als je een hoop stenen en planken op een onbewoond eiland gooit en lang genoeg wacht, staat er dan een huis?

Of gooi allerlei onderdelen in een zak, schud heel hard en plop, je hebt een horloge.

Net zo dom is het om te denken dat "rond dwarrelende stofjes en gasjes" kunnen resulteren in zo'n complex ecosysteem als de aarde en het heelal.

De factor tijd voegt niets toe. Hoe weet een vis in het water dat er boven het water zuurstof is? En dat hij longen moet ontwikkelen om daar te kunnen ademen?

Nee, als je dat gelooft... Daarom zei ik ook dat mensen in de evolutietheorie geloven. Het is een geloof, net zo zeer als geloof in de schepping.

De evolutie theorie is nooit bewezen en rammelt aan alle kanten. Zie:

http://www.real-life.nl/rubrieken/evolutie/boek.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je WILT de bewijzen niet zien. er zijn er net even iets meer dan je denkt. Dat we nog niet ALLES weten is logisch, elk antwoord roept nieuwe vragen op. in tegenstelling tot fundamentalisten. Die geven alleen maar antwoorden op niet door mij gestelde vragen...
AWM
14 jaar geleden
Logisch, die zijn helemaal niet geïnteresseerd in je vragen....
Niemand weet het er zijn wetenschappelijke verklaringen maar niemand weet hoe het echt is gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In den beginne schiep God de hemel en de aarde. Zie bijgaande link voor het vervolg.
Het is de mens tot nog toe niet gelukt sporen te vinden die ouder zijn dan ca. 6000 jaar.
Dit geeft wel te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje dezelfde vraag als "hoe is het heelal ontstaan".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De verklaring voor het ontstaan van ons zonnestelsel (en dus ook de wereld) die op dit moment het meest waarschijnlijk wordt geacht, is de zonnenevelhypothese.

In het kort komt het erop dat een nevelwolk (gewoon een wolk materie) met de juiste massa samen zal trekken door zijn eigen gravitatie. Hierdoor wordt de nevel warmer en neemt ook de rotatiesnelheid toe. Uiteindelijk wordt er op deze manier een ster met planeten gevormd.