Hoe vind ik een passende stageplaats?

Het is al weer tijd om een stage plaats te vinden (start februari). Ik studeer Bedrijfseconomie en mijn interesse ligt bij Management Accounting (interne rapportage).

Ik zie in de meeste vacatures dat bedrijven BE'ers voor accountancy werkzaamheden willen gebruiken of op de administratie willen zetten. En dat zijn nou juist taken die ik niet zo zie zitten.

Hoe vind ik een stage plaats die bij mij past?
Het liefst in de omgeving Waterland/Amsterdam, een ietswat groot, formeel, internationaal bedrijf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Neem zelf het initiatief en stuur een paar brieven naar grote bedrijven, die je interessant lijken. In de brief kun je precies aangeven wat je van je stage verwacht. Als ze een plek voor je hebben, zul je wellicht een uitnodiging krijgen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Er zijn heel veel sites voor studenten waar stageplekken worden geadverteerd. Je zou een van die bedrijven kunnen bellen om te ontdekken of het iets voor jou is.

http://www.topstage.nl/stages/Bedrijfseconomie

http://www.studentenbureau.nl/werkgevers?gclid=CNmhiI2ZwaQCFZErDgodADgsCg

http://jobsearch.monsterboard.nl/Search.aspx?q=stage&cy=nl&lid=184&re=130?WT.srch=1&WT.MC_n=Schr_NL_SK_G_GEN&s_kwcid=TC|20990|stage||S|p|6678101581

http://www.traineeshipsoverzicht.nl/

En als je zelf nou een bedrijf op het oog hebt waar je graag stage zou willen lopen, dan is het verstandig om een open sollicitatiebrief te sturen. Wie weet zijn ze geïnterresseerd.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bel altijd gewoon naar een bedrijf, waarvan ik weet dat ze een afdeling hebben waar ik stage kan lopen.
Vraag naar een persoon op die desbetreffende afdeling.
Vervolgens zegt hij/zij wel of ze stagiaires aannemen, of niet.
Meestal vragen ze je een brief te sturen, zodat ze wat meer dingen over je te weten komen.

Het voordeel hiervan is dat je al telefonisch contact met hem/haar heb gehad en zo een streepje voor heb op de mensen die willekeurig een brief sturen.