Kan het dat de relevantie van studieboeken van bepaalde richtingen in hogeschool/unief sneller daalt dan andere richtingen?

cfr. vorige vraag "Pro-Contra: Studieboeken opleiding hogeschool verkopen of niet?"

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Handboeken van sociale wetenschapsrichtingen zijn enkele jaren later zeker nog relevant. Bvb: Sociologie, Psychologie, Politieke Wetenschappen... Maar ook Filosofie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja natuurlijk. Studieboeken voor de studie Geschiedenis blijven relatief lang in omloop, omdat we daar weinig aan veranderen. Studieboeken voor een studierichting met bijvoorbeeld veel wetenschap veranderen veel sneller, want daar worden elke dag nieuwe dingen in uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, sorry. Ik bedoel eigenlijk meer dat de data van bepaalde historische feiten en zo, en de plek waar die plaats vonden niet veranderd over het algemeen terwijl er steeds nieuwe dingen worden uitgevonden voor bijvoorbeeld de technologie worden uitgevonden waardoor de andere stof snel verouderd.