met welke baan verdien je het meest

met gymnasium diploma profiel E&M natuurkunde en wiskunde B
dan heb ik het niet over banen als prof voetballer etc. maar hbo of studies die je gewoon kan doen

Toegevoegd na 1 uur:
ik zat te denken aan piloot, maar iedereen zegt dat je daar nu bijna geen baan voor kan krijgen en dat je dan met een superhoge schuld zit. Hoe zijn de verwachtingen voor die baan over 5-10 jaar?

Toegevoegd na 1 uur:
maar na of bij deze baan wil ik wel nog een studie doen...
weet alleen nog niet welke misschien engels, maar ik weet niet wat je daarmee kan. qua banen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het weekblad Elsevier publiceert jaarlijks een overzicht van wat mensen in bepaalde beroepen gemiddeld verdienen. Er worden 257 functies bekeken. Bovenaan dit lijstje staat de functie Voorzitter van de raad van bestuur van een middelgrote organisatie. Maximaal verdient iemand met deze functie 496.000 euro per jaar. Onderaan staat een vakkenvuller met maximaal 20.000 euro per jaar. Dit hoeven niet per se de meest en de minst verdienende te zijn. Wellicht zijn er nog functies te bedenken waar nog meer of nog minder wordt verdiend dan de twee genoemde uitschieters. Op nummer 5 staat het beroep van Piloot. Maximaal verdient deze 220.000 Euro. Onder pas afgestudeerden aan een hbo of universiteit is tandarts het beroep waar ja na anderhalf jaar na je studie het meest verdient in vergelijking met andere startende hbo'ers en academici op de arbeidsmarkt. De toptien van dit lijstje: 1. Tandheelkunde 2. Econometrie 3. Fiscale economie 4. Fiscaal recht 5. Geneeskunde 6. Werktuigbouwkunde 7. Technische bedrijfskunde 8. Informatica 9. Bedrijfskunde 10. Farmaci
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Over een paar jaar is de beste baan met Wetenschappelijk Onderwijs waarschijnlijk tandarts of iets anders in de richting tandheelkunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op zich een belangrijke vraag, maar nog belangrijker is, wat is leuk om te studeren. ik moet er niet aan denken later behandeld te worden door een tandarts, die dat ging studeren, omdat hij dacht dat er veel te verdienen was. vreselijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verdient geen goed geld met de opleiding die je hebt, maar de slimheid, inzicht en inzet die je toont.

Ik heb mijn doctoraal examen Economie/Econometrie. Maar heb het grootste deel van mijn geld verdient tijdens het uitoefenen van een vak waarin ik in principe niet ben opgeleid