Kan je vanuit een ww situatie toch vervroegd met pensioen bv 61 jaar en 4 maanden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (3)

Nee, de pensoensgerechtelijke leeftijd word niet verlaagd voor mensen met een ww uitkering.
Wellicht zou u er financieel op vooruit gaan indien indien uw pensoensvoorzieningen beschikbaar worden, maar dat is met een ww uitkering niet mogelijk.

Indien men vervroegd uit dienst treed, de VUT, moet men zelf de te overbruggen jaren financieren uit bijvoorbeeld spaargeld, of met andere getroffen regelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan mag je best op het duimpje omhoog klikken hoor cath.. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal het wel even doen... +1 van mij dus.
61 jaar en vier maanden? Wat een rare leeftijd.
Ik denk wel dat je recht hebt op pre-pensioen, als je dat natuurlijk hebt opgebouwd. Dat is bij 62 jaar + ?
? hangt van je geboortedatum af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

Met de nieuwe richtlijnen die het CWI en UWV hanteren bestaat er zelfs sollicitatieplicht tot de AOW gerechtigde leeftijd...