Onderwijs is een onderdeel van 'educatie', want educatie is gewoon een geleend woord voor opvoeding en opvoeding houdt meer in dat onderwijs.
Bij opvoeding hoort ook: gewetensvorming, gevoelsontwikkeling, inlevingsvermogen e.d.
Onderwijs is het verwerven van voornamelijk culturele en maatschappelijke benodigdheden.
En natuurlijk kan het een niet zonder het ander!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Geen nadrukkelijk verschil in betekenis. Onderwijs is echt nederlands en educatie is een gejat woord uit waarschijnljik het engels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderwijs is de manier van kennis overbrengen door middel van scholen, universiteiten etc.
Educatie is kennis overbrengen op andere manieren, bijvoorbeeld lezingen in de bibliotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onderwijs is wat geleerd wordt op school
educatie is opvoeding, dus wat je leert ïn de praktijk, en/of "tussendoor"