Hoe vraag je een nieuwe diploma aan als je je naam hebt gewijzigd?

Onze dochter heeft een andere achternaam gekregen. Hoe en waar vraag je nieuwe diploma's aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Volgens mij krijg je geen nieuwe diploma's. Je kan de school vragen of ze ze willen afgeven. Hier gebeurd dat in principe niet.

Lees ook http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=23109:
Na de naamswijziging wordt deze ingeschreven en toegevoegd aan uw geboorteakte en uw GBA. In de toekomst kunt u dan altijd bij de geboortegemeente een geboorteakte opvragen waar de latere vermelding van naamswijziging aan is toegevoegd. Zo kunt u altijd aantonen hoe e.e.a. is gelopen.

Diploma's blijven gewoon geldig en u kunt een afschrift geboorteakte met latere vermelding naamswijziging gebruiken om aan te tonen dat dit uw diploma's zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Contact met de betreffende onderwijsinstelling opnemen en het verhaal uitleggen.