Wat moet je zeker niet doen als brugpieper?

Ik ben aanstaand brugpieper maar ik ben best zenuwachtig. (ga naar gymnasium) Maar nou vraag ik me af: Wat moet je zeker NIET doen als brugpieper

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Met gebogen hoofd lopen.
Wat je wel moet doen: buik in, borst vooruit en met opgeheven hoofd. Zo zie je er zelfverzekerd uit.
Laat je niet in een hoekje drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Spijbelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NIET stoer proberen te doen, dat is volgens mij de grootste fout die brugpiepers maken. Probeer vooral gewoon jezelf te zijn. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je anders voordoen dan je bent, daar krijg je later problemen mee. blijf gewoon je zelf en maak vrienden. dan komt het helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik wel een lijstje voor (Ik zit zelf ook op Gym):

- Niet rennen.
- Geen tikkertje doen of andere spelletjes
- Geen muntjes oprapen die bovenbouwers neergooien
- Doe niet alle boeken al meteen in je tas (Ben je straks
kleiner als je rugzak.)
- Gaan huilen als mensen je ''Brugpieper'' noemen (Dan
houden ze er snel genoeg mee op.)

En ook niet onbelangrijk, straal een beetje zelfvertrouwen uit, dan word je wel met rust gelaten, niet overdreven veel, anders word je echt het pispaaltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herkenbaar voor velen van ons .
laat niet over je heen lopen ,zorg dat je altijd een antwoord geeft.kijk naar je mede beginnende brugpiepers daar kan je een hoop van leren wat wel en niet te doen.
zorg dat de lesstof niet gaat lijden onder andere dingen die ongetwijfeld op je af gaan komen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Troost je ! het zal best meevallen ,en met jou zijn er heeeeel veel bruggers die allemaal nieuw zijn op jou nieuwe school en die vinden het allemaal kei spannend.
niet te druk om maken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kunnen we allemaal de reeds bekende antwoorden en tips geven - wat ik zeker goed vind - maar ik denk dat het belangrijker is dat je je vooral niet laat beïnvloeden door wat anderen zeggen, je doet wat je leuk vindt en je laat wat je niet leuk vindt en dat je jouw eigen keuzes durft te maken.

Uiteindelijk is dat waar het om draait en zul jij je vanzelf op je gemak gaan voelen. Maak je niet te druk, de echte vrienden maak je soms pas in latere klassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet gaan rennen door de gangen, niet stoeien met anderen en ik zou je tas niet te hoog op je rug dragen. Zoals al eerder is gezegd rechtop lopen, het komt allemaal wel goed.

Ik vind zelf dat ik heel erg goed ingeleid ben op mijn school. De eerste weken heb je bijna alleen maar mentorles, waarin je kennis leert maken met de school, het gebouw, de lokalen en je klasgenoten. Vrienden maken gebeurt eigenlijk vanzelf. Je wordt vanzelf getrokken naar mensen die 'bij je passen'. Gewoon je best doen en echt waar, je bent zo de hele nieuwe school gewend. Ik zou er vooral zin in hebben om aan iets heel nieuws te beginnen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote bek hebben tegen 2e klassers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gewoon niet zo druk maken. Lekker zijn wie je bent en laat niemand je wijs maken dat het niet zo is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je druk maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je boeken niet in een nieuwe, leren schooltas doen. Je wordt direct herkend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet... je beter voor doen dan je bent.
Een slim grapje maken...dat kan het ijs een beetje breken.
En...vergeet niet...dat al je aanstaande klasgenoten OOK
daar voor het eerst zijn...dus die zijn net zo angstig en nerveus als jij.
Heel veel sterkte en succes...komt goed joh.
Let maar op...na de eerste dag..voelt het al anders.