Hoeveel mag je als student belastingvrij bijverdienen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
tinus1969
2 jaar geleden
Net zoveel als mensen die geen student zijn. En 'bijverdienen' ten opzichte van wat? Belasting gaat over al je inkomen.

Antwoorden (1)

"Bijverdienen" doe je als je ergens anders ook al inkomen hebt. Maar ik veronderstel dat je bedoelt: ėėn baan hebben naast je studie waarbij je met die studie niets "verdient" maar hopelijk wel veel kennis opdoet.

Het bedrag waarbij de heffingskortingen net zo hoog zijn als de berekende inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen ligt voor 2021 rond de eur 8.700 voor een heel jaar. Als je met alles erop en eraan onder een fiscaal inkomen van eur 8.700 blijft, betaal je per saldo geen belasting.

Dat geldt ook als je werk doet dat niet in loondienst gebeurt (denk aan kranten bezorgen) al moet je in dat geval wel rekening houden met een aanslag voor de Zorgverzekeringswet.
Computoon