Hoeveel mag ik bijverdienen en toch maandelijks mijn 166 euro te houden die ik van de belasting krijg?

Ik wil gaan werken maar ben benieuwd of er een grens is om mijn maandelijks bedrag te behouden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is dat maandelijkse bedrag dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar wat? zorgtoeslag, huurtoeslag, kindgebonden budget, kinderopvangtoeslag, ....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stel dat je die 166 er zelf bij zou kunnen verdienen, zou je dat dan niet doen? en waarom niet? of wil je het gewoon weten uit nieuwsgierigheid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bonbini ; zorgtoeslag Briljant4u ;ik kan dat bedrag er net erbij verdienen maar als ik het weer in moet leveren dan doe ik het niet
waarom niet?
ik wil ons inkomen (minimum) wat omhoog krikken

Antwoorden (3)

ja, de grens is gelijk aan de belastingvrije voet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is belastingvrije voet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind wel dat je de link moet lezen!!! De belastingvrije voet is het bedrag waarover je partner geen belasting betaalt. Dat is om en nabij 5000 euro per jaar. Dus als je minder verdiend dan ong. 5000 dan mag dat en toch je 166 per maand houden. Zie de site van de belastingdienst. Hier kun je dit soort vragen gerust stellen. Ook aan de belastingtelefoon, die zijn zeer behulpzaam en vinden het echt niet erg als je sommige termen niet kent. Ze leggen alles goed uit www.belastingdienst.nl
tel 0800-0543
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb de link gelezen maar vind het moeilijk om te begrijpen
maar met uw uitleg snap ik het nu
bedankt
Als die 166 euro zorgtoeslag is, mag dat. Maar houd er dan wel rekening mee,dat je het volgende jaar een bedrag moet terug betalen! En ook minder toeslag ontvangt, zolang die bijverdienste blijft aan houden.Het bedrag, dat je mag bijverdienen, kan ik zo niet aangeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verdiensten hoger zijn dan de maandelijkse bijdrage waar heb je het over. De belasting betaler betaald. wij dus als je gewoon werk kunt vinden en krijgen ga dan gewoon werken