contract loopt af en heb minuren, want nu?

1 januari verloopt mijn contract en wordt ook niet verlengd omdat mijn werkgever de deuren sluit. Hij heeft nog een zaak maar dat is te ver weg en ben ik ook niet voor gevraagd, Maar nu sluit hij op de 20ste de deuren al en daarna is het een kwestie van schoonmaken en dan zijn we klaar. Maar ik heb een contract van 20 uur en denk dat ik dan met mijn uren in de min kom omdat wij geen 20 uur nodig hebben om te poetsen.
Wat kan ik in dat geval doen en wat zou hij kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat maakt niet uit dat je dan niet de volle 20 uur werkt, je moet dan gewoon voor 20 uur betaald krijgen. Je hebt een contract van 20 uur, dat heb je gekregen omdat je werkgever ervan uitging, je wekelijks 20 uur werk te kunnen bieden, in de weken dat hij dat niet kan is dat zijn/haar probleem, hij/zij is verplicht je die 20 uur uit te betalen, of je die nu gewerkt hebt of niet.