is een diploma beter dan een overgansbewijs?

Ik doe nu 3 Havo en ik zou overgaan.. maar ik doe er teveel voor dus ik wil graag 4 gt gaan doen en een diploma halen.. Wat is verstandiger? Om naar 4gt te gaan en een diploma halen of doorgaan naar MBO omdat ik al een overgangsbewijs heb... Het probleem met MBO is alleen dat ik nog helemaal niet weet wat ik wil, welke richting ik op wil.. Is het dan niet handiger om een jaar 4gt te doen om daar nog een goed over na te denken, een diploma te halen en ook nog tijd heb om wat dingen naast school te doen zoals een baantje? Want dat kan ik er nu niet bij gebruiken..

dankjewel!

Weet jij het antwoord?

/2500

Een diploma is echt belangrijker dan een overgangsbewijs. Een overgangsbewijs is geen kwalificatie bij een sollicitatie.

Ik raad je aan om naar 4 gt te gaan, je diploma te halen en tot die tijd na te denken wat voor vervolgopleiding je wilt doen op het MBO. Ik zit zelf op het MBO en je moet goed weten wat je wilt, want ik heb/had klasgenoten die zijn gestopt omdat ze de opleiding niet leuk vonden. Zo verspil je alleen maar een jaar.

Als je zou weten wat je wilt op het MBO kun je daar meteen naar toe, het is niet van belang wat je VOOR het MBO gedaan hebt namelijk. Drie jaar havo is net zoveel waard als 4 jaar mavo. Omdat je niet weet wat je wilt gaan doen kun je in jouw situatie beter naar vmboGT (en dan liever gewoon T, niet GT).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100