Wat bedoelen vacatureteksten precies met een 'afgeronde opleiding/diploma'?

Wat bedoelen vacatureteksten precies met een 'afgeronde opleiding/diploma'. Is dat een bachelor + master, of is een wo-bachelor ook geldend als een afgeronde wo-opleiding?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
ronron1212
2 jaar geleden
Daar staat diploma hbo of afgeronde wetenschappelijke studie aan de universiteit.
Utrecht
2 jaar geleden
Een afgeronde opleiding betekent dat je de opleiding helemaal hebt voltooid en een diploma hebt. (afronding = diploma).
Een hbo-bachelor is m.i. een afgeronde opleiding, een wo-bachelor niet.
Een universiteit leidt op tot een master (MSc); een wo-bachelor is daar een tussenstation.
Iemand die na een wo-bachelor stopt met de opleiding is naar mijn idee toch halverwege de rit uitgevallen. Als leidinggevende wil ik medewerkers die hun opleiding volledig hebben afgerond: dus als het erop aan komt liever een hbo-bachelor dan een wo-bachelor.
Antoni
2 jaar geleden
Voor de volledigheid, @Utrecht: de titels die men kan krijgen na afronding van een universitaire studie omvatten meer dan alleen MSc (Master of Science). Ook MA (Master of Arts) of LLM (Master of Laws) is mogelijk.

Antwoorden (1)

Mag alles zijn, elk diploma telt, zelfs van de basisschool.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Heb jij dan een diploma gekregen toen je van de basisschool af kwam?