kan je handvaardigheid docent worden met een mavo diploma?

ik wil graag handvaardigheid docent worden alleen ik zit op de mavo.
ik zou wel naar havo kunnen gaan maar dan moet ik de 4e overdoen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee. Om docent Beeldende Kunst en Vormgeving (zo heet het nu, je mag daarmee onder meer ook tekenles geven) moet je een havo- of vwo-diploma hebben of een diploma op mbo4-niveau.

Als je van mavo 4 naar havo 4 gaat doe je de vierde overigens niet over. De stof van havo 4 is uitgebreider en moeilijker dan die van mavo 4. Was dat niet zo, dan zou je van mavo 4 naar havo 5 kunnen gaan.
Computoon