Waarom heeft het VMBO in de eerste Klas Duits en HAVO en daar boven in de eerste klas Frans.

En hebben ze in de tweede klas allebei Frans en Duits?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik doe gymnasium en had in de eerste ook Frans en Duits dus het ligt aan de school niet niveau
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn school en een school van een kennis is het deze volgorde. Maar het zo heel goed kunnen dat het bij jou/u anders is natuurlijk! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, oke. Ik dacht dat elke school dat zo had. Ik sluit deze vraag wel.

Het beste antwoord

Omdat Frans over het algemeen voor veel studenten veel moeilijker is. En de leerlingen van de HAVO de lesstof sneller begrijpen dan de VMBO leerlingen.

Tevens kan dit per school verschillen en is dit niet wettelijk vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dan is het toch logischer als ze met Frans beginnen? Dan hebben ze langer de tijd om de taal te leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan het begin leer je heel veel vakken. Als je dan ook nog Frans moet leren word het allemaal een beetje té veel.

Andere antwoorden (4)

Van oorsprong ging men er vanuit dat Duits niet in het eerste jaar gegeven hoefde te worden, omdat er hoegenaamd meer voeling zou zijn met het Duits. Vanwege die afname en omdat het vmbo een relatief nieuw schooltype is zou het kunnen dat het veranderd is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken iemand die in de 1e zit van het vmbo, maar zij heeft nu Frans en geen duits
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het ook aan de school ligt. Ik kreeg in de eerste klas Frans en in de tweede Duits erbij. Ik deed ook vmbo. Dus ik denk dat het verschillend kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hoeft helemaal niet!
Maar bij HAVO en VWO is Frans makkelijker te leren dan bij het VMBO.