Welke opleiding moet ik volgen om een anesthesiemedewerker te worden?

Ik moet een mbo opleiding kiezen voor volgende jaar, laater wil ik een anesthesie medewerker worden, welke opleiding moet ik kiezen zo dat ik toegelaat kan worden behalve mbo verpleegkundige

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De hbo-opleiding tot anesthesiemedewerker heb je hiervoor nodig.

Op https://youchooz.nl/nl/opleiding/anesthesiemedewerker/over-de-opleiding vind je hierover:

"De inserviceopleiding tot anesthesiemedewerker is een opleiding die drie jaar duurt. Je gaat tegelijkertijd werken en leren."

en

"Je hebt toegang tot de opleiding als je in het bezit bent van één van de volgende diploma's:

- HAVO, bij voorkeur het profiel Natuur en Gezondheid of Natuur en Techniek
- VWO
- MBO niveau 4, bij voorkeur een diploma in de richting Gezondheidszorg.

Sommige opleidingsinstituten stellen eisen aan de minimumleeftijd. Informeer hiervoor bij de instelling van jouw keuze."

Iedere mbo-opleiding in de richting Gezondheidszorg is dus goed om toegelaten te kunnen worden tot de hbo-opleiding anesthesiemedewerker.

Zie verder https://youchooz.nl/nl/opleiding/anesthesiemedewerker/over-de-opleiding.
Antoni