Tja daar zijn veel antwoorden op mogelijk.
Je hebt nl VEEL verschillende beroepen bij de marine op allerlei verschillende niveau's

Je kunt je voorstellen dat de kapitein van een schip een hoger niveau moet hebben dan een eenvoudig administratief medewerker

Ik denk dat ze alles wel hebben, van vrijwel ongeschoold tot universitair
12 jaar geleden
heb hier voorbeeld van enkele opleidingen:

Niveau en duur

De duur van de opleiding is afhankelijk van de functie en de vakrichting waar je voor kiest. Als jij marinier wilt worden, dan ontvang jij na 18 maanden jouw MBO 2 diploma VeVa Grondgebonden Optreden. Wil jij onderofficier Technische Dienst worden, dan duurt jouw MBO-opleiding 3 VeVa Mechatronica 36 maanden.

De één kiest voor een meer nautische richting, de ander wil graag in de logistiek of techniek werken. Dat kan; voor iedere vakrichting krijg je een volwaardig mbo-diploma waar je ook buiten Defensie alle kanten mee op kunt. De opleiding geeft je een goede basis voor een toekomst in de vakrichting die je gevolgd hebt. Daarnaast heb je je ook mentaal en fysiek ontwikkeld.

Als je de opleiding met succes afrondt, krijg je maximale vrijstelling voor je militaire opleiding. Dat betekent dat je enkele maanden eerder begint als militair dan anderen die bij Defensie solliciteren. Jij hebt immers al vak- en militaire kennis opgedaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
en kijk ook nog voor verdere info op hun site: www.werkenbijdemarine.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen enkele.

Het opleidingsniveau heeft alleen betrekking op de functie die je wilt gaan bekleden, laag opgeleid personeel zal ook niet veel hoger komen dan matroos der eerste klasse en niet meer mogen doen dan het schoonmaken en bedienen van wapens.