ik werk meer dan mijn contract, moet ik mijn contract aan laten passen?

Ik heb een contract van minimaal 30 uur. Sinds mijn collega naar een andere vestiging is vertrokken heb ik haar uren overgenomen en nu werk ik al 1,5 jaar 40 uur per week. Nu vraag ik mij af of als ik langdurig ziek zou zijn of mijn ontslag zou krijgen, die 30 uur worden aangehouden of dat ik recht heb op 40 uur aangezien ik dit al een tijd doe. Mijn contract is namelijk nooit aangepast. Ik heb een contract voor onbepaalde tijd. Moet ik mijn contract aan laten passen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zou wel beter zijn dus een aanvulling op je huidige AO . Maar eigenlijk is het na drie maanden min of meer geformaliseerd . Of er moet zijn afgesproken en op papier gezet zijn dat dit tijdelijk is . Maar na ruim drie maanden kan je het als gewoonte recht zien .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Dit is niet waar. Contracten veranderen niet vanzelf na 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is waar Paulus . Maar langdurig meer werken dan in je AO staat . Zeker als er staat minimaal 30 uur . Dan gaat eigenlijk naar drie maanden een gewoonte recht in . Zo is het bij afroep AO ( bij 0 uren of aantal uren afroep ) Bij de mini maxi contracten , . Mogelijk zegt men van niet maar de rechter beslist anders . Maar beter is een nieuwe AO dat geeft minder onduidelijkheid .
Moeten niet, maar voor een eventuele uitkering geldt nu die 30 uur. Bedenk wel dat je dan wel aan die 40 uren vastzit, ook als de situatie veranderd. Ook krijg je meer vakantiedagen en hogere toeslagen die op het basissalaris gebaseerd zijn.
paulus811