Kan je met een mavo-diploma naar de Nederlandse filmacademie?

Mijn zoon zit nu in het voorexamen jaar mavo van de middelbare school. Kan hij hierna naar de Nederlandse filmacademie ( refgie fictie)? Of moet hij eerst een mbo diploma halen/doorstappelen naar de havo?

3 jaar geleden
1.1K
MarBet
3 jaar geleden
Het mbo heeft ook opleidingen in deze richting. Misschien is die route voor je zoon leuker en interessanter dan vervolg op havo. De school waar je zoon nu zit kan hem helpen om een opleiding te kiezen. Bezoek een paar (online) open dagen bij ROC's die opleidingen aanbieden zoals audiovisuele vormgeving of mediavormgeving. Succes!

Antwoorden (1)

Nee, dat kan niet. Het is een hbo-opleiding en daarvoor is alleen mavo niet genoeg. Als vooropleiding is minimaal MBO4 of havo vereist. Op de pagina met FAQ van de Ned. Filmacademie staat het volgende:
> Welk diploma heb ik nodig?
Om in te kunnen stromen binnen het hbo heb je minimaal een mbo-diploma op niveau 4 nodig of hoger (havo, vwo etc.).