Hallo, ik ben op zoek naar een studie over dierengedrag. Welke studie moet ik daarvoor doen, waar en welk werk kan ik daar later mee doen?

Ik ben bijna klaar met mijn midelbaar en heb nog geen idee wat te doen. Ik dacht aan dierengedragstherapeut of dieren psychologie. Het allerliefst zou ik het gedrag van dieren op grote schaal bestuderen (vb: in regenwoud) maar huisdieren lijken mij ook nog tof. Nu wou ik weten hoe die studie heet, waar ik die kan studeren (België?) en welk werk ik daar later mee zou kunnen doen.
Iets met een combinatie dieren-kinderen zie ik ook nog wel zitten.

Op voorhand dank.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ethologie of gedragsbiologie is een onderdeel van biologie, waarin het gedrag van dieren centraal staat. In de universiteit van Gent zijn hier een studies voor: http://www.ugent.be/di/di07/nl/onderwijs/ethologie