Word je nog aangenomen bij een baan als je ze één dag van te voren afzegt?

Ik heb helaas mijn stageplek één dag van te voren moeten afzeggen doordat ik toch geen goedkeuring kreeg van school. Echter zou ik hier later heel graag willen werken, dus vraag ik me af of ik er ooit nog aangenomen zal worden. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Ivana
4 jaar geleden
Ga naar het bedrijf toe en leg ze beleefd uit hoe het in elkaar zit. Ze zullen je begrijpen en je hebt kans dat je later gewoon wordt aangenomen. Beleefdheid is een groot goed. SUCCES
Pieterke
4 jaar geleden
Je kunt het toch gewoon proberen? Niet gechoten is altijd mis.Wel met de nodige uitleg natuurlijk.

Antwoorden (1)

"Met de hoed in je hand kom je door het hele land."

Oftewel beleefdheid in acht nemen is zinvol.
Neem de moeite om uit te leggen waarom het zo ging, niet eerder dan pas één dag tevoren. Dat je op het laatste moment toch geen goedkeuring kreeg van school. Dat je dit spijtig vindt omdat je hier later graag wilt komen werken, dus gelijk excuses maakt hiervoor.
Doe je best, maak een goede indruk @Sylvia24.
Succes hoor!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Goed antwoord.
Ik heb dit vaker gezien en de mensen die eerlijk waren, hadden een (vond ik) grotere kans om daar toch te kunnen werken. Ging natuurlijk niet altijd op, maar als je eerlijk en goed gemotiveerd over komt, heb je zeker al de eerste slag binnen!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
(+)
Met een goed verhaal waarin je je overmacht uit kunt leggen kweek je begrip. Met dat begrip wordt de nare situatie minder erg.
Ik zou van de gelegenheid teven gebruik maken om aan te geven dat je later graag bij ze wil komen werken. Op de eerste plaats benadrukt dit het feit dat je het werkelijk jammer vind dat het niet doorgaat, en in de tweede plaats, misschien kunnen de eerste tappen op weg naar je nieuwe baan alvast gezet worden....
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Prima! Gewoon de situatie eerlijk uitleggen. Zeggen dat je het heel spijtig vindt, omdat het juist jouw droom was om daar stage te lopen. Of je nu het behalen van je diploma eens mag meelopen om ervaring op te doen, het bedrijf nog beter te leren kennen....ofwel wat als antwoord bij jou past.