Als je in het leger met technici werkt in een ander land loop je dan gevaar , verdient dat goed?, ben je dan lang weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Een uitzending kan variëren van 3 maanden tot maximaal 6 maanden, en of je in gevaar bent hangt er denk ik van af in welke situatie het land zich bevindt waar jij op dat moment bent.
Als technicus loop je denk ik wel wat minder risico dan bijvoorbeeld een artillerist of infanterist, omdat je over het algemeen minder betrokken bent bij vuurgevechten e.d.

Toegevoegd na 25 minuten:
Oh ja, je salaris; dit hangt af van je leeftijd maar over het algemeen verdien je bij Defensie redelijk goed. Verschilt wel per functie die je uitoefent Bijvoorbeeld het minimumloon voor soldaat 3e klas is 895 tot 1.682 euro, dit loopt omhoog naarmate je leeftijd en rang stijgen, en kan ook oplopen door extra vergoedingen bij uitzendingen en oefeningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tegnicys bent ben je dan wel uitgerust met een wapen uit rusting ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit weet ik niet precies. Je krijgt wel een militaire basisopleiding, het lijkt me dat omgaan met een wapen er wel bij hoort, anders lopen technici veel teveel risico bij veldwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als technici, moet je ook de basistrainingen ondergaan (zelfs als je bij de administratietroepen zou zitten) En iedereen krijgt ook een basis uitrusting, inclusief wapen. Je leert hierbij natuurlijk ook schieten en de rest van de reutemeteut.
Indien je de opleiding wilt doen:

Je salaris is afhankelijk van de rang die verbonden is aan jouw functie. Je startsalaris wordt o.a. gebaseerd op jouw leeftijd en ervaring. Je ontvangt salaris vanaf de dag dat je met je opleiding start.

Als je tijdens je opleiding een hogere rang krijgt, krijg je ook meer salaris. Je salaris kan per maand behoorlijk oplopen omdat je extra toelages krijgt als je op oefening of uitzending gaat.

Een oefentoelage bedraagt:
€ 53,42 bruto per dag voor soldaat der derde klasse t/m korporaal

€ 59,86 bruto per dag voor korporaal der eerste klasse t/m sergeant der eerste klasse

€ 66,05 bruto per dag voor sergeant-majoor en hoger

Een uitzendtoelage bedraagt:
Bij uitzending in het kader van humanitaire en/of crisisbeheersingsoperaties wordt de toelage bepaald op grond van het soort uitzending en het gebied.
Per dag wordt een belastingvrije toelage verstrekt van
€ 26,55. Deze onbelaste vergoeding is bedoeld om onkosten te dekken die aan de uitzending zijn verbonden. Dit zijn bijvoorbeeld extra uitgaven om contact te onderhouden met het thuisfront, om kleren te wassen, extra (reis)kosten bij recuperatie, ontspanning en andere verblijfkosten ter plaatse. Dit is voor 31 dagen dus 31 x € 26,55 = € 823,05.

Er staat nog veel meer info op de site waar je wel wat aan hebt denk ik

http://www.werkenbijdelandmacht.nl/n/102/Salaris.html

Je kan op uitzending maximaal 6 maanden van huis zijn.

Een uitzending is nooit helemaal zonder gevaar. Of je nu een gevechtsfunctie bekleed of een technische functie, als het kamp gebombardeerd wordt of aangevallen ben je even zo goed wel de pineut. Hou dat in je achterhoofd. Hier heb je de lijst met omgekomen militairen uit Afganistan, wat voor functie ze hadden en hoe.

http://www.rnw.nl/nederlands/article/omgekomen-en-gesneuvelde-nederlandse-militairen-afghanistan

Tevens, en tot slot. Er was een prachige serie (voor wie er van houdt) op national geographic, pas geleden. Het heet "Dagboek van onze helden". Als ik jou was, zou ik daar een paar afleveringen van kijken, het geeft een prima beeld van de situatie, hoe de militairen leven en wat ze allemaal doen en moeten doorstaan.

http://natgeotv.com/nl/dagboek-van-onze-helden-de-nederlandse-missie-in-afghanistan

Succes!!

Toegevoegd na 1 minuut:
Prachig moet natuurlijk prachtig zijn... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk wel goed en je werkt net zolang als zij want je kan niet ineens weg floepen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wegfloepen? leg eens uit :P