Mag een bedrijf buiten de door hun aangegeven openingstijden gewoon werken?

Er is hier een bedrijf bij onze flat die op zaterdag om 07:00 uur al lawaai loopt te maken, terwijl hun openingstijden van maandag t/m vrijdag zijn en de klantenservice gesloten is. Zijn ze dan aan het zwart werken?

3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Waarom zwartwerken er moet misschien nog wel wat gebeuren schoonmaken inruimen enz.
popeye
3 jaar geleden
@ronron1212 ja maar ze zijn van maandag t/m vrijdag open, dus ze werken buiten hun werktijden om, en vallen de bewoners die de hele week hebben gewerkt en weekend hebben en uit willen slapen lastig. Dus mijn vraag was of dat mag om buiten hun werktijden om bewoners tot last te zijn.
popeye
3 jaar geleden
@ronron1212 ze zijn steigers aan het bouwen langs de muren van onze flat op.
ronron1212
3 jaar geleden
Dat is dan toch een bouw werk dat zal dus ook een aannemer zijn en die mag om 7 uur beginnen.
popeye
3 jaar geleden
@ronron1212 ook op zondag? En wat als bewoners dat niet pikken en uit de hand kan gaan lopen? Moeten ze dan vertrekken en terug komen binnen hun aangegeven werkdagen en tijden?
ronron1212
3 jaar geleden
Ik snap niets meer van de vraag er is een bedrijf bij de flat? Nu bouwen ze stijgers? wat is het nu precies
LeonardN
3 jaar geleden
@popeye Openingstijden en werktijden zijn twee verschillende dingen. Werktijden zullen ALTIJD langer zijn dan openingstijden.
Als een bedrijf daarnaast laat verbouwen aan een pand dan staat dat daar helemaal los van.
MarBet
3 jaar geleden
Ik neem aan dat zij ingehuurd zijn voor de werkzaamheden? Mogelijk door de verhuurder, of vve? Dan kun je via hun klagen over het tijdstip van de werkzaamheden. Of dat gaat helpen is de vraag, soms moet je zoiets gewoon even doorstaan, hoe vervelend ook.

Antwoorden (2)

Je geeft niet aan om wat voor bedrijf het gaat. Maar in reacties op jouw vraag geeft je nog wat verdere informatie, waarbij je het hebt over het plaatsen van steigers, dus over bouwwerkzaamheden.
En mag dat op zaterdag om 7.00 uur? Ja, dat mag. Op de site het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, staat het Bouwbesluit. Artikel 8.3 van dit Bouwbesluit gaat over Geluidshinder. Daarin staat dat bouw- en sloopwerkzaamheden mogen plaatsvinden op werkdagen (maandag t/m vrijdag) én op zaterdag tussen 7.00 en 19.00 uur.
3 jaar geleden
Ja. Aangekondigde openingstijden zeggen verder niets over wanneer er wel/niet gewerkt mag worden in het pand.

Bij bijna alle winkels zal er opgeruimd moeten worden, en voorbereid voor de winkel open gaat.
Dat er op zaterdag gewerkt wordt betekent niet dat dat dan zwart is. Ook op zaterdag kan je gewoon de gewerkte uren opgeven aan de belasting.