Is een tattoo sleeve in de zorg toegestaan, ook als operatieassistent?

Ik wil echt al heel lang een tattoo sleeve op mijn arm, alleen zit ik wel na te denken als dit tegenwoordig wel kan als je in de zorg wil gaan werken. Wil graag de kant op van operatieassistent en zelf denk ik dag het geen probleem zal zijn hierbij.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij ons heeft de tandartsassistente een sleeve. Maakt mij niet uit, ze doet haar werk heel goed, dus ik ga er gewoon heen. Het gaat om haar werk, niet om haar uiterlijk. Hopelijk denkt je werkgever ook zo.
(Ik heb zelf geen tattoos).
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Van mij mag het. Maar ja...ik mag mijn tattoo ook niet op de werkvloer tonen, ben verplicht om altijd longsleves aan te doen...kortzichtige instelling en niet meer van deze tijd.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Al begrijp ik mijn baas ook wel weer. Ik heb een hartje op mijn onderarm met het woord familie erbij. Maar een collega van mij heeft "88" en een adelaar met een swastika op zijn arm. Als ik openlijk met mijn tattoo mag lopen, mag hij dat ik. Ik schrok mij helemaal kapot toen ik dat voor het eerst op zijn arm zag, had het ook niet verwacht. Supere aardige vent, maar nu kan ik niet meer hetzelfde naar hem kijken.

Antwoorden (2)

Dat zal geheel aan de teammanager liggen die jou wel of niet aanneemt bij een sollicitatie.
Ik werk in het ziekenhuis en op de verpleegafdeling chirurgie werkt een vrouwelijke verpleegkundige met op beide armen een volledige sleeve.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het is niet gebruikelijk in de zorg om zichtbare tatoeages te dragen. Ik heb nooit gehoord dat in sollicitatieprocedures in de zorg vragen worden gesteld over tatoeages.