Welke vervolgopleidingen moet ik volgen voor operatieassistent?

Hi,
ik zit derde klas vmbo, ik doe niveau kader richting zorg & welzijn. Ik wil graag operatieassistent worden. weet iemand misschien welke vervolgopleidingen ik moet volgen? of kan ik eerst mbo niveau 4 doktersassistent/ verpleegkundige en dan hbo bachelor doen of deelcertificatie havo doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

De opleiding tot operatieassistent is een opleiding op HBO-niveau die drie jaar duurt.

Je gaat tegelijkertijd werken en leren. Om toegelaten te worden, moet je bij een ziekenhuis zijn aangesteld als leerling-operatieassistent. Je moet dus solliciteren naar een opleidingsplaats.

Hier https://www.youchooz.nl/opleidingen/operatieassistent/eisen-toelating vind je:

"Opleiding Operatieassistent

Welke vooropleiding heb je nodig?

Je hebt toegang tot de opleiding Operatieassistent als je in het bezit bent van één van de volgende diploma's:

- HAVO
- VWO
- MBO niveau 4, bijvoorbeeld Verpleegkundige MBO

Vaak gevraagde profielen: Natuur en Techniek of Natuur en Gezondheid."
Antoni