Wat zijn de jobs waar ze de meeste mensen voor nodig hebben?

Bij welke jobs heb je het meeste kans op werk? (Hier in Belgie he)

Ik weet dat je daar niet naar moet kijken en iets doen wat je graag doet, maar het is niet aangewezen wel iets te doen wat je graag doet maar waarmee je zo goed als geen kans hebt op werk denk ik...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel verstandig om te kijken waar er werk in is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben afgestudeerd in het secundair in wetenschappen wiskunde, volgend jaar start ik aan aan hoge school of universiteit

Antwoorden (3)

Krantenbezorgers?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zeker -althans, zo zeker mogelijk - wilt zijn van werk, moet je :

- iets in de zorg doen als je graag zorgt
- iets in de commercie doen als je graag in de winkel werkt
- iets in de administratie doen als je graag op kantoor zit

Vooral in de zorg zal altijd genoeg te doen zijn - al zal het niet altijd een vetpot zijn.

Zo goed als geen kans op werk heb je eigenlijk alleen maar als je een heel specialistische opleiding volgt waar vrijwel geen vraag naar is, en vervolgens weigert iets anders te doen dan waar je voor gestudeerd hebt.

Voor de rest kan iemand die breed, niet al te hoog en niet al te laag geschoold is eigenlijk altijd uiteindelijk wel aan de bak. Waarbij vaak - maar niet altijd - nog geldt dat hoe langer je hebt geleerd, hoe beterbetaald werk je kunt krijgen. Maar ook dat is niet meer altijd een garantie.

Zoek dus iets wat je in grote lijnen graag doet, en volg daar een passende, breed georiënteerde opleiding bij die goed aansluit bij (meerdere gebieden van) de arbeidsmarkt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb bewust voor deze drie sectoren gekozen omda,t hoe slecht het ook gaat met de economie, er ALTIJD mensen zullen zijn die verzorgd moeten worden (kinderen, bejaarden, zieken, gehandicapten), ALTIJD mensen levensmiddelen en overige goederen nodig zullen hebben en er dus altijd handel zal zijn, en er - zeker hier in dit stuk van Europa - HEEL veel geld verdient wordt met dienstverlening en zaken waarvoor ALTIJD veel administratief werk verricht zal moeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de branches waar de meeste banen te vinden zijn:
- schoonmaak
- zorg - thuis en in ziekenhuizen/bejaardenhuizen

Toegevoegd na 4 minuten:
-daarnaast zal er altijd een bakker nodig zijn en een slager, echt niet iedereen zal vegetariër worden!
-steeds meer mensen gooien hun kapotte schoenen niet weg, maar laten ze maken bij de schoenmaker.
-ook kapotte kleding wordt niet zomaar vervangen, er zijn steeds meer kleding reparatie winkels.
-ook computers gaan kapot en daar zijn nu kleine winkeltjes met reparatie/technische mensen die ze voor niet te veel geld repareren.

genoeg werk nog te vinden.