Wat is het nut van strafwerk?

En heeft het wel nut en wat leer je ervan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het nut van strafwerk is dat je de volgende keer wel 2 keer nadenkt voordat je het huiswerk niet maakt of de boeken niet mee neemt. Je leert er vooral je pen leeg te schrijven.

niks, anders geven ze het niet zo vaak

Van strafwerk leer je wat machtsmisbruik is. Ik heb er verder niks van geleerd.

Als het maar vervelend genoeg is, zal de boosdoener volgende keer wel eerst even nadenken, alvorens hij/zij de wet opnieuw overtreedt.. Het hangt wel van het soort straf af. Even op de gang staan, kan best lekker wezen. Dat stimuleert misschien juist onaangepast gedrag.

Strafwerk heeft mij juist geleerd creatief te denken! De saaie strafregels "ik mag niet praten in de klas" werden altijd in standaard hoeveelheden opgegeven. Dan net 1/3 van die hoeveelheid meer doen en vragen of de meester ervan terug heeft. En natuurlijk moest de gein richting leerkracht elke keer mooier/beter/aparter! Of er waren ook levendige handeltjes in de hoofdstukken van het aardrijkskundeboek die je overgeschreven moest inleveren bij ongepast gedrag tijdens die les. Heb er best nog wat aan verdiend!

NIETS. In mijn schooltijd moest ik een hele a4 stencil volschrijven met mijn fout. Wat heb ik ervan geleerd niets. Wel zou het leerzaam zijn om huiswerk te maken of vooruit laten werken. Nu achteraf blijkt de 2e toch leerzamer te zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100