Wat zijn mijn rechten wanneer ik tijdens de ziektewet tijdelijk werk?

Op moment zit ik in de ziektewet ivm mentale problemen. Ik krijg een uitkering van mijn werkgever en het lijkt er op dat het nog maanden gaat duren voordat ik weer kan gaan werken. Ik werk in de zorg en ik vind het heel moeilijk dat ik in deze periode met corona niet kan helpen. Daarom heb ik mij opgegeven dat ik bij bepaalde zorginstellingen inzetbaar kan zijn wanneer nodig. Nu vroeg ik mij af wat mijn rechten hier in zijn gezien dat ik een uitkering krijg en wat er kan gebeuren als ik dit doe en het niet aangeef bij mijn werkgever.

Weet jij het antwoord?

/2500

ook als je er niet voor betaald krijgt is dit geen goed idee. Ook dan zou het, als het uitkomt, en die kans is groot reden kunnen zijn voor stopzetting uitkering en ontslag. jij denkt dat de baas er niet achter komt, maar er zijn altijd wel wederzijde bekenden die het door kunnen vertellen, ook zonder dat ze je er expres bijlappen. gewoon "o ik zag gast daar bezig, die ken jij toch ook" misschien is het wel mogelijk dat je af en toe eens belt met eenzame mensen, of kaartjes schrijft. je hebt dus nergens recht op als je tegen de regels van de ziektewet ingaat

Toegevoegd op 02 april 2020 14:28: tekst

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100