Mag mijn gymleraar lijfstraffen geven?

Bij ons op school is een gymleraar, hij is echt fanatiek in zijn vak.
Soms komen er wat klasgenootjes van mij wat te laat.
Dan moeten ze push-ups doen, of hij bekogelt de gene met ballen.
Maar het is ook al eens gebeurt dat mijn leraar iemand vijf keer met een knuppel in zijn buik sloeg.
Ik heb na de tijd gesproken me deze jongen en hij mij zijn buik laten zien.
Het was helemaal rood en de jongen verging van de pijn.
Maar als iemand te laat is, zegt hij dat ze kunnen kiezen tussen twee uren nablijven of die straffen die ik op noemde.
Of hij gooit af en toe als iemand niet luistert een tennisbal naar die gene.

Nu is mijn vraag, mag dit?
Mag een leraar die straffen opleggen?
Mag deze gymleraar deze keuzes voorleggen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

slaan mag niet dus die man moet aangegeven worden. gooien met een bal is ook niet normaal, tenzij dit een spel is waarbij de spelregels voor iedereen duidelijk zijn. ik denk dat deze man een steekje los heeft. dat hij fanatiek is, dat is heel fijn voor die man hoor, maar hij moet wel beseffen dat ie niet een leider is van een strafkamp of bootkamp. geef dus duidelijk je grenzen aan, en als klas sta je hier best sterk in als je voor elkaar opkomt als ie weer over de schreef gaat. (wat een eikel die kerel, dat was een fijne voor mij geweest toen ik nog op school zat BAH!!)

een aantal keer laten opdrukken kan nog wel maar slaan mag een leraar niet doen

Ik zou het met een klasgenootje oveleggen met de directeur. Leg hem rustig uit wat er aan de hand is en laat wat bewijs zien. (buik van de jongen) de directeur kan hem hierop aanspreken of zorgen dat hij in het ergste geval word ontslagen.

nee dat mag niet, je moet dit melden bij de direktie, die man hoort niet op school, doet de school er niets aan, aangifte doen bij de politie

Hij mag zeker NOOIT kinderen slaan, om welke reden dan ook Push ups.. misschien, voor motivatie om optijd te komen.. Verder vindt ik dat hij die andere dingen niet mag doen, lijkt erg veel op kindermishandeling.. Hebben ze bij jullie op school geen te laat briefje, ofzo? Mijn indruk is, dat hij nogal extreem handelt Bespreek het anders eens met de directeur ofzo, zodat hij er van op de hoogte is en er iets aan kan doen.

een leraar mag in geen geval lijfstraffen toepassen, dat is wettelijk verboden sinds 1982. Ik vind dat je dit aan de schoolleiding en je ouders moet vertellen. Die zullen er dan waarschijnlijk wel iets aan doen.

Nee dit mag zeker niet ik zou als ik jou dit aan ouders. Melden en samen die jongen ouder er praten dat ze klacht hier tegen in dienen je mag wel zeggen doe maar rond door gymzaal of die push -up maar met knuppel in iemand buik dat gaat te verre . Ieder leraar heeft zich aan de gedrag code te houden . Heel sterkt en s6

Oefeningen doen is prima. maar slaan en gooien mag niet ga naar de directeur of doe aangifte bij de politie van dit geweld.

als ue diricteur je niet kan helpen. ga dan naar een andere verdrouwde docent. anders zou ik meteen naar de politie gaan. de politie is er niet alleen voor moord maar ook als je maar even lastig gevallen word mag je die inschakkelen :) veel sucses

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100