Wat is in Amerika vergelijkbaar met mbo 1 en 2?

Waar kom je terecht als je dat niveau hebt en je verhuisd naar Amerika?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Studeren in Amerika
Wil je na het behalen van je mbo-diploma toch direct doorstromen naar het hoger onderwijs buiten de Europese grenzen? Dan zijn er gelukkig uitzonderingen, zoals studeren in Amerika. In de Verenigde Staten word je met een mbo niveau 4 diploma in de meeste gevallen toegelaten tot een universiteit. En voor scholieren die een mbo opleiding op niveau 3 of lager volgen of hebben gevolgd, zijn er mogelijkheden aan de community colleges in Amerika,
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ronron1212
4 jaar geleden
Waar staat dat dan je wordt toegelaten op een uni met mbo?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je wordt niet persé toegelaten.
De school systemen zijn compleet anders. Je maakt, echter, kans om toegelaten te worden op uni als je een MBO4 diploma hebt.
ronron1212
4 jaar geleden
Ik zie dat nergens staan @Endro
MarBet
4 jaar geleden
De vraag gaat over mbo 1 en 2. Die zie ik niet terug in je antwoord. Vraag is dus eigenlijk waar je terecht kunt met maximaal een vmbo-b diploma.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat staat er toch echt vermeld. "En voor scholieren die een mbo opleiding op niveau 3 of lager volgen of hebben gevolgd, zijn er mogelijkheden aan de community colleges in Amerika" De rest is ter informatie. Even lezen ;)
LeonardN
4 jaar geleden
Een universiteit is volgens mij niet hetzelfde of gelijk aan een "community college".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Community_college
(Als ik het zo lees is een community college dus een opstap naar een universiteit.)
ronron1212
4 jaar geleden
Ja dat klopt LeonardN @Endro het klopt dus niet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heyhoy, Dit klopt toch echt wel.
Als je even op mijn eerste link klikt, en dan ietsjes naar onder scrolt zie je dat er meerder community college's zijn, waar je je met simpelweg een VMBO diploma al aan zou kunnen melden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zoals ik eerder al vermeld heb, de schoolsystemen zijn compleet anders, dus wikipedia kan dat ook niet perfect uitleggen. In theorie staat het misschien wel dat dit HBO alleen is dit in werkelijkheid anders.
ronron1212
4 jaar geleden
Dat zijn universiteiten @Endro
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nogmaals, zoals je kan zien kan je ook met een VMBO diploma op een community college startten.
ronron1212
4 jaar geleden
jouw antwoord In de Verenigde Staten word je met een mbo niveau 4 diploma in de meeste gevallen toegelaten tot een universiteit. Dit is geen uni community college
ronron1212
4 jaar geleden
In de Verenigde Staten zijn community colleges hoofdzakelijk openbare scholen voor hoger onderwijs gedurende een periode van twee of vier jaar, of voor hoger beroepsonderwijs. Sommige scholen bieden ook avond- en volwassenenonderwijs aan. Ze kunnen verschillende soorten certificaten en diploma's uitreiken. Na afgestudeerd te zijn aan een community college schakelen sommige studenten over naar een liberal arts college of universiteit om daar een bachelordiploma te behalen.
hier de lijst universiteiten in vs
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_universiteiten_in_de_Verenigde_Staten