Wie is eigenaar van de organisatie Academic Transfer en is dit een uitzendbureau?

https://www.academictransfer.com/nl/
Als je doorklikt naar het werkgevers deel - ook al een rare spreiding- vind je deze tekst:
Advies op maat

Nog niet de juiste kandidaat gevonden? Te weinig sollicitaties ontvangen? Wij denken graag met je mee en samen met externe partners geven we je wervingsadvies op maat. Ontvang tips over de vacaturetekst, het aanspreken van de juiste doelgroep en welke kanalen je het beste kunt inzetten.

Ook voor employer branding ideeën of de aanschaf van een applicant tracking systeem kun je contact met ons opnemen.

https://corporate.academictransfer.com/nl/training-advies/

Wie zijn deze externe partners dan en hoe kan deze organisatie van universiteiten dan universiteiten adviseren?

4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Nee het is geen uitzendbureau maar een platform voor vacatures in de universitaire wereld.
AcademicTransfer is het carrièreplatform voor werken in de wetenschap. Voor elke academicus, in elke fase van zijn of haar loopbaan en in elke sector of branche. AcademicTransfer vervult al 20 jaar vacatures van universiteiten, universitair medische centra, onderzoeksinstituten, hogescholen en het bedrijfsleven. Het platform is opgericht door
AcademicTransfer is in 1997 opgericht als initiatief van:

de VSNU, Vereniging van Nederlandse Universiteiten
de NFU, Nederlandse Federatie van Universitair Medische Centra
de WVOI, werkgeversvereniging van de onderzoeksinstellingen
en is een coöperatie.
ronron1212
4 jaar geleden
Cooperatie AcademicTransfer plaatst alle wetenschappelijke vacatures van haar leden: de universiteiten, UMC's, KNAW en NWO. Ook adviseert zij haar leden over arbeidsmarktcommunicatie en het gebruik van instrumenten zoals ATS systemen. Deze koppelen we namelijk om de vacatures op AcademicTransfer in te lezen. Er is duidelijk een behoefte aan twee delen: dat voor bezoekers om vacatures te vinden en dat voor verschillende disciplines bij onze leden om te zien wat we voor hen kunnen doen. Vandaar de tweedeling op de website.
AcademicTransfer is geen uitzendorganisatie of detacheerder. Wij brengen slechts de vacatures van onze leden onder de aandacht van een specifieke doelgroep, wereldwijd. Sollicitaties gaan rechtstreeks naar de vacaturehouder, daar zit AcademicTransfer niet tussen. Omdat ook hogescholen, overheid en bedrijfsleven graag de doelgroep van wetenschappers willen bereiken, is het mogelijk voor deze partijen op AcademicTransfer te adverteren.

Jeroen Sparla, CEO AcademicTransfer